Thursday, May 22, 2008

Disambar Kilat


Tinggal beberapa hari lagi sebelum kursus Pembinaan Blog dimulakan, timbul pula masalah pada talian internet sekolah ini. Aduh, pening kepala ! Kabel internet kena panahan petir pula. Wayar jadi hitam. Itupun pada awalnya aku tidak tahu benda tu kena panahan kilat dan hanya pasti apabila wakil GITN iaitu seorang pekerja telekom datang membuat siasatan selepas laporan dibuat. Ingatkan hanya wayar sahaja tetapi rupa-rupanya Router pun musnah. Selepas talian yang baru diwujudkan ( dipindahkan terus ke bilik komputer) barulah dapat dikesan masalah tersebut. Aduh, kena buat satu lagi aduan! Mujur pula keesokan harinya datang pula seorang lagi wakil GITN iaitu En. Fuad untuk menyelesaikan masalah tersebut. Lega! Selepas ini aku boleh meneruskan tugas untuk menyediakan beberapa buah komputer dengan keupayaan internet. Belum tahu lagi berhasil atau tidak kerana keadaan fizikal beberapa buah komputer di bilik komputer memang meragukan. Tidak mengapa. Aku akan jadikannya sebagai cabaran. Minta-minta usaha aku berhasil kerana pada 26/05/2008 nanti aku memang memerlukan talian internet kerana kursus tersebut melibatkan penggunaan internet secara langsung. Tunggu!

No comments: